Andrej Babiš

Nelžu. A to ani pětkrát méně než Bárta.

19. 03. 2013 9:41:23
V neděli jsem se na Lidovkách.cz dočetl, že v Otázkách Václava Moravce z 10. března "při bitvě toustových chlebů Bárta pětkrát lhal" (článek Lidovek.cz najdete ZDE). Jenom? Ne, nechci se už k té debatě, která byla postavena na exhibici jednoho končícího politika, který z národa dělá pitomce tématem, jemuž nerozumí, vracet. V článku mne zarazila pouze jedna věc: Lidovky tvrdí, že Babiš v pořadu "zalhal pouze jedinkrát". Jsem tedy pětkrát menší lhář než Bárta? Výsledek by mě možná mohl uspokojit, kdybych si nebyl jistý tím, že ze zásady nelžu.

Podíval jsem se tedy na zdroj informací Lidovek, což je server Demagog.cz, který odhaluje a zaznamenává lži a nepravdy politiků v debatách. Trochu jsem se uklidnil, šlo pouze o "špatný mediální překlad". Server Demagog.cz neříká nic o lži. Píše o "nepravdě". Lidovky si „nepravdu“ přeložily jako lež, což je, řekněme, trochu demagogické.

Pokud nazvete někoho lhářem, měli byste vědět, co lež je. Stačí si to najít třeba na Wikipedii: "Lež je typ klamu mající formu nepravdivého výroku, zpravidla s vědomým záměrem oklamat druhé za účelem získání nějaké výhody či vyhnutí se trestu." Ano, to je to, čím naplňuje pan Bárta a mnoho našich dalších politiků svůj slovník. Zde ještě přesněji: "Lhát znamená tvrdit něco, o čemž mluvčí nebo pisatel ví, že je nepravdivé, nebo o čem nemá rozumný důvod se domnívat, že je pravdivé, přičemž to vydává za pravdu buď sobě, nebo jiným."

Lidovky vyjmenovaly v tabulce Bártovy lži a jsou to opravdu lži. Bárta kroutí čísly, která vydává za pravdu o cenách českých potravin. Z jeho strany jde, cituji: o "vědomý záměr oklamat druhé za účelem získání nějaké výhody". Tou výhodou má být přízeň voličů. Dělá tedy to samé, co dělal se stranou Věci veřejné před volbami v roce 2010.

A co Demagog.cz jako nepravdu a Lidovky už dokonce jako lež vyčítají mně? Prý jsem zalhal ve chvíli, kdy jsem tvrdil, že na mě věci veřejné nepodaly trestní oznámení za nařčení, že jsou založeny kmotry, jak slibovaly. Demagog.cz mne cituje s tím, že šlo o nepravdu: "Věci veřejné asi před rokem ústy Radka Johna oznámily, že dají trestní oznámení na mou osobu, protože jsem řekl pravdu, protože Věci veřejné jsou kmotrovská zločinecká organizace založená kmotry Janouškem a Hrdličkou... No a to trestné oznámení, div se světě, není."

Server Demagog.cz zjistil, že Věci veřejné na mne v prosinci 2011 za údajné spáchání trestného činu pomluvy, poškozování cizích práv a křivé obvinění trestní oznámení přece jen podaly. Aha. Zajímalo by mne tedy, kdo toto podání vyšetřoval. Kdo mne předvolal k výslechu nebo alespoň vysvětlení, kdo tento případ měl na starosti, kdo ho odložil? Vždyť jsme se mohli o straně Věci veřejné dovědět tolik neveřejných věcí... Takhle z toho podání nemáme vůbec nic. Dokonce o něm ani nevím. A zdá se, že ani Věci veřejné o něm nic nevědí, když se jejich předseda v pořadu nezmohl na to, aby mi vysvětlil, jak to s jejich podáním dopadlo.

Pro Lidovky.cz: Nelhal jsem, pokud jsem v pořadu řekl „nepravdu“, jak uvádí Demagog.cz, tak se omlouvám. Každopádně jsem nikdy neobdržel žádnou oficiální informaci, že by trestní oznámení existovalo. Pro mne to znamená jediné: Věci veřejné se asi tak úplně nedraly za to, aby se vědělo, jak jejich trestní oznámení dopadlo.

Pro server Demagog.cz: U mnoha mých výroků používáte při hodnocení pořadu poznámku "neověřitelné". Činíte tak například u snadno ověřitelných faktů, že naše firmy platí v Česku 800 milionů korun nebo že je naše marže u potravin 0,6 procenta, ale i u dalších údajů. Proč? Tyto informace se samozřejmě velice snadno ověřit dají. Pokud se vám nechtějí zkoumat naše účetní uzávěrky, stačí napsat nebo zavolat. My v našem účetnictví nic neskrýváme.

Andrej Babiš

Autor: Andrej Babiš | karma: 23.56 | přečteno: 1715 ×
Poslední články autora